Ako sme riskovali vlastnú stratu, aby sme dokázali, že vieme, čo robíme
Predaj dvojizbového bytu v Bratislave
S výzvou predať dvojizbový byt na Drotárskej ceste v Bratislave, sme sa stretli v jednom z najťažších období aké si na realitnom trhu pamätáme. Predaje v tom čase stagnovali, úroky hypotekárnych úverov boli na maxime a počet realitných transakcií sa blížil k nule. Majiteľmi bytu bola päťčlenná rodina, ktorá plánovala sťahovanie do nového domu.
Stav nehnuteľnosti
Hoci bol byt po kompletnej rekonštrukcii, nehnuteľnosť nám bola odovzdaná nezariadená, s masívnou dierou v stene a chýbajúcim lustrom v obývačke. To jej na atraktivite rozhodne nepridalo. Po dôkladnom zvážení a analýze sme byt ocenili na 225 000 €. Naša vízia podoby, do akej chceme byt pretransformovať bola jasná a cena odrážala potenciál, ktorý sme v ňom videli. Ďalšou métou bolo nehnuteľnosť odprezentovať v čo najlepšom svetle.
Bytu sme vdýchli nový život
S vedomím, že cena, ktorú sme stanovili bola nastavená na strope trhových možností, sme sa pustili do práce. Cieľ bol jasný. Prilákať potenciálnych kupujúcich. S tímom dizajnérov sme krok po kroku bytu vdýchli nový život. Súčasťou našej ponuky je aj profesionálny homestaging, ktorý v tomto prípade zahŕňal inštaláciu záclon, obrazov či svietidiel. Radiátory v celom byte sme vymaľovali na bielo a vytvorili sme tiež útulný pracovný kútik, čím sme podčiarkli potenciál samotného priestoru. Byt bol dôkladne vyčistený a profesionálne nafotený.
Po tejto premene sme sa s majiteľmi doholi, že skúsime šťastie a byt uvedieme na trh za cenu 239 900 €. Sme však realisti a v prípade potreby sme boli pripravení zmeniť stratégiu predaja. Týmto navýšením sa byt zaradil medzi najdrahšie dvojizbáky v tejto lokalite.
Prispôsobenie stratégií stagnujúcemu trhu
Po uvedení bytu na trh sa neudialo takmer nič, čo pre nás koniec-koncov nebolo prekvapivé. Naopak, odrážalo to aktuálnu trhovú situáciu. Pristúpili sme teda k zmene stratégie. Menili sme texty, fotografie a cielenie na rôzne skupiny potenciálnych kupujúcich. Napriek týmto úpravám bol trh nehybný a tak sme sa rozhodli vrátiť cenu na pôvodných 225 000 €. Situáciu na trhu sme aktívne mapovali a bolo nám jasné, že aj táto suma je stále na hrane akceptovateľnosti.
Kvalitná prezentácia vzbudila záujem
Vďaka precíznej prezentácii nehnuteľnosti nás oslovil štáb relácie „Nové Bývanie“. Byt chceli zahrnúť do ponuky jednej z epizód. Vysielanie prinieslo obrovskú odozvu, mnohí seriózni záujemcovia však narážali na spoločný problém. Bola ním výška úrokových sadzieb a zákonné zvýšenie životného minima, čo malo za následok odmietnutie ich žiadostí o úver.
Ultimátum od majiteľov
Záujemcovia sa pomaly míňali. Drvivá väčšina narážala na ten istý problém a majitelia mali pocit, že sa veci nehýbu. Jedného dňa prišli s návrhom, aby sme sa pohli s cenou nižšie o 15 000 € a stanovili nám časové ultimátum. Situáciu ešte viac skomplikovala konkurenčná realitná kancelária, kde tvrdili, že byt predajú za 250 000 € do mesiaca a tým vytvorili nereálne očakávania.
Tajomstvo úspechu? Dôvera v naše schopnosti
Po množstve obhliadok a rozhovorov so záujemcami sme si boli istí, že cenu máme nastavenú správne a jej zníženie nebude riešením. Vďaka profesionálnej práci nášho makléra, správnemu načasovaniu a vynikajúco zvládnutým obhliadkam, sme napokon našli kupujúceho bez potreby znižovania ceny. Predaj sme uskutočnili za stanovených 225 000 €, čím sme majiteľom zaistili zisk, v ktorý už ani nedúfali.
Dôkaz našej odbornosti
V situácii, kedy by mnohí pristúpili k zníženiu ceny, sme zostali verní našej stratégii. Riskovali sme stratu tisícov eur, pretože sme verili v naše odborné znalosti a napriek náročným podmienkam sme dosiahli úspešný predaj. Spokojnosť našich klientov je pre nás na prvom mieste a tento prípad potvrdzuje, že House&Weber je spoľahlivým partnerom na ceste predaja vašej nehnuteľnosti.
Copyright © 2021 HOUSE & WEBER, All rights reserved.
Developed by Novamy.eu , design by daren&curtis